Poslední přání mrtvého humanisty - O kapele | Bandzone.cz

Poslední přání mrtvého humanisty grind / Písek

Playlist kapely
0:00 / 0:00
  • Intro + Mám svůj svět jinak vymyšlenej
    Nezařazeno
  • Když řeknu komunismus
    Nezařazeno
  • pár rychlejch songů pro blaho v duši
    Nezařazeno
  • Tahej, když chceš
    Nezařazeno
  • Poslední přání mrtvého humanisty
    Nezařazeno
  • Zabijem vás všechny
    Nezařazeno
  • Pa Pum (New York Against the Belzebu cover)
    Nezařazeno
  • Bacha na mě
    Nezařazeno
  • Hlasitost doprava
    Nezařazeno
  • Rok 513
    Nezařazeno
  • 5 song´s of 7MON
    Nezařazeno
  • Zahrada rajských pokušení
    Nezařazeno

Členové skupiny

Kontakty a odkazy

Dodatečné info

Hlukografie PPMH:

v/a "SeShit kompilace vol. 2." comp. CDr - červenec 2004 - 5 skladeb

GREX/POSLEDNÍ PŘÁNÍ MRTVÉHO HUMANISTY split MC/CDr - březen 2005 (Impregnate Noise Laboratory, Music Against Politicians, CV records, Kamčůf DIY svět, Killing Art)

v/a "Základní právo člověka" comp. MC - prosinec 2005 (Shitrecords) - 12 skladeb

v/a "Accomplice" comp. MC - jaro 2006 (Empty Kofola Bootles) - 6 skladeb

v/a "Underground Harmony compilation 1" comp. CDr - prosinec 2007 (TPC records) - 5 skladeb

v/a "Posloucháte Jižní Čechy" LP - podzim 2008 (kooperace 20-ti labelů) - 21 skladeb

Kontakt na PPMH: mrtvyhumanista@centrum.cz

Níže si můžete přečíst rozhovor s PPMH, který vznikl někdy na rozmezí jara/léta 2003 a vyšel v pátém čísle časopisu SeShit:

1) Posílám hodně pozdravů do Písku a hned se zeptám, jak se vede...

Makovec: Jednou za mým kolegou v práci přišel jeho známý a zeptal se ho, jak se vede. Ten můj kolega mu odpověděl: "Jako vždycky". No a ten jeho známý odvětil: "A to znamená dobře nebo špatně?" Já bych asi odpověděl stejně. Z jedné strany se vede dobře, ze druhé špatně. Před více než půl rokem se nám s manželkou konečně podařilo koupit byt (po celých šesti letech strávených na ubytovně v pokoji 4x3 metry), takže to je dobré, na druhou stranu jsme si na ten byt museli půjčit a zadlužili jsme se asi na 12 let, no a to je to špatné... A takových ambivalentních situací je v našem životě víc.

2) Představíš trochu vaši kapelu?

Makovec: Když se v roce 2000 docela šíleným, a pro mně dodnes záhadným, způsobem rozpadly mé dvě tehdejší kapely EPIDEMIE a STORMNOISE, začaly mi takřka dvouleté prázdniny. Celé dva roky jsem nemohl najít lidi, s nimiž bych dal dohromady kapelu. Ke konci už mi to začalo dost vadit, ta možnost hrát mi hodně chyběla. No a pak jsem se dal nějak dohromady s Martinem z Písku (já z Písku nepocházím, Loučovice jsou od Písku vzdáleny asi 105 km), no a začali jsme nějak mluvit o kapele. Nejdříve jsme tedy začali zkoušet s naším kamarádem Vlastou, mělo jít o něco ve stylu crust/grindu. To se nám, hlavně vinou Vlasty, který studuje v Praze a měl problémy dostavovat se na zkoušky (a navíc to byl nepoučitelný metalista, takže všechny jeho riffy zněly metalově), nějak nedařilo a tak jsme to rozpustili. Mně v té době nějak začaly brát myšlenky hrát zase noise core a tak jsem se zeptal Martina, jestli by do toho šel. On kejvnul, no a aby to byl větší bordel, řekli jsme ještě Vencovi, ten kejvnul taky no a vzniklo "Poslední přání mrtvého humanisty". Ten název vznikl tak, že jsme si u Martina poštěli nahrané zpravodajství o protestech proti MMF a SB v Praze a právě když tam byl záběr na řečnícího Havla, opěvujícího humanismus, lidskost atd., mně se udělalo na zvracení a měl jsem chuť ho v ten moment zabít. No a tuto svou myšlenku jsem vyslovil nahlas a z toho se během pěti minut odvodil ten název. Chvíli jsme ještě uvažovali o verzi "Poslední sen mrtvého humanisty", ale nakonec se ujal ten dnešní. PPMH tedy hraje ve složení: Makovec - basa, řev, Venca - kytara, Martin - bicí. Zatím jsme odehráli pouze tři koncerty, dva v Písku a jeden v Hořovicích. Tohle je náš první rozhovor, za nějž jsme docela vděční...

3) Co děláš, pokud zrovna nic neděláš? Tím mám na mysli, co děláš, pokud zrovna nezkoušíte nebo nehrajete někde na koncertě?

Makovec: Pokud zrovna nic nedělám, tak dělám zrovna to nic... A to se zast tak moc neděje. Každý svůj dopis někomu začínám omluvou, že píšu tak pozdě, protože jsem musel ještě udělat tohle a tamto a toto a támhleto. Pořád něco dělám. Mimo kapel mám na práci ještě spoustu jiných věcí. Pomáhám s vydáváním časáku "Choroba mysli", zpravidla do každého čísla "Cabaret Voltaire zinu" něco napíšu nebo přeložím z polštiny, jsem redaktorem anarchistických novin FSA "Svobodná práce", do nichž píšu a překládám články, překládám nějaké brožury a knihy (něco již vyšlo u CV Press, něco se chystá k vydání u Anarchistické knihovny FSA), jsem aktivní v Anarchistickém černém kříži při FSA (z čehož tedy vyplývá, že jsem členem FSA a práce pro ni mi zabírá spoustu času), teď zrovna s Martinem makáme na vydání kompilační kazety polských punk/hc kapel, která bude benefiční pro ČSAČK, mám rozpracovanou brožuru o 30-ti hodinovém pracovním týdnu, dopisuji si s několika Polákama, před dvěma týdny jsem byl v polské Poznani na trzích anarchistické literatury, za týden jedu  do Varšavy na mezinárodní setkání anarchistů převážně z Východní Evropy, vytvářím nějaké plakáty a letáky.... No a kromě toho chodím ven se svým psem, strašně hodně a rád čtu (horory, sci-fi, poslední dobou ale hlavně různé sociální knihy a polské anarchistické brožury), koukám se na video (horory, ty stupidní komedie a parodie typu Klub sráčů, Scary Movie, Nabitá zbraň, Blbý a blbější atd., pravidelně filmy D. Lynche apod.), brouzdám na internetu, makám v práci, vařím si jídlo, no a na víc mi už nezbývá čas. Občas mi připadá, že to abych se někdy nudil, si musím přikázat.

4) Co lidská a zvířecí práva? Je někdo z PPMH nějak aktivní v hnutích zabývajících se tímhle problémem?

Makovec: My s Martinem jsme členové Federace Sociálních Anarchistů a Odborového Svazu Rovnost, takže ty lidská práva určitě. No a zvířecí, vím, že my dva s Martinem jsme vegetariáni, u Vency to nevím a je mi to vcelku jedno, jediný kdo z nás kouří (cigarety) je Venca. No a aktivní v hnutí za práva zvířat? Tady u nás v okolí se, co se týče tohodle, moc neděje, teď naši kamarádi vydali videokazetu benefiční pro Ochránce Hospodářských Zvířat, to je asi tak všechno, co vím, ale myslím si, že pokud by byla možnost něco takového podpořit, nikdo z nás by se tomu nebránil. Třeba teď chceme do třetího čísla našeho časopisu "Choroba Mysli" dát jako přílohu několik článků týkajících se (nejen, ale hlavně) vegetariánských a veganských potravin. V našem distru máme také několik letáků o zvířecích právech...

5) Myslíš si, že je možné hrát upřímný HC bez DIY přístupu? Jinými slovy, platí HC = DIY?

Makovec: Tak tohle bude na delší článek. Hodně jsem o tom po přečtení tvé otázky přemýšlel a musím podotknout, že tahle odpověď bude docela dlouhá, samotná spíše vyvolá mnoho dalších otázek a hlavně, nevím jestli pořádně odpoví na danou otázku. Ona ta otázka, tak jak je položená, je podle mně totiž trochu sporná.

Už z ní samotné totiž vyplývá několik dalších otázek a to: 1) Existuje nějaké univerzální, jasné a nezpochybnitelné chápání či pojetí toho, co je to vlastně HC (i přesto, nebo právě proto, že jsem jich už pár četl)? 2) Co znamená upřímné HC a v souvislosti s tvojí otázkou, co znamená to upřimné ve tvém podání? 3) Je HC pouze určitý hudební styl, nebo je to něco mnohem víc, pokud ano, tak co? A každá z odpovědí na tyto otázky zákonitě vyvolá otázky další .

Chápou všichni HC stejně, nebo ho chápe každý jinak? Myslím, že platí to druhé. Mé chápání upřímného HC se může lišit od upřimného chápání HC třeba Martina nebo Vency. To je ta první věc, každý kdo se v HC pohybuje nějakou dobu, ho chápe jinak, ty hranice (ať už HC samotného, nebo jeho upřímnosti) máme každý vymezeny někde jinde. To, co tobě připadá hardcorové, může mně připadat absurdní a naprosto nehardcorové. Samozřejmě, nějaké hlavní spojovací body zde existují, ale manévrovací prostor kolem nich je strašně obrovský a vleze se do něj hodně moc věcí. Navíc, každému z nás HC může, ale nemusí, dávat něco jiného, každého z nás může plně uspokojovat jiná část HC. To za prvé.

Za druhé. Co přesně znamená DIY? Co je ještě DIY a co už není DIY? Co to znamená pro tebe a co to znamená pro mně? Když to převedeš do češtiny, znamená to "Udělej to sám". Pokud se tedy budeme držet tohohle doslovného překladu a významu, bude DIY, když nám vydá desku Barvák, Míra 5 nebo Valášek? Když ji udělá někdo jiný než my? Samozřejmě, byl bych strašně rád, kdyby nám někdo z nich tu desku vydal. Budeme DIY kapela, když nahrávku ze studia dáme někomu, kdo zbytek udělá za nás? A na druhou stranu, kdyby třeba (záměrně uvádím již nehrající kapelu, abych se někoho náhodou nedotknul) MRTVÁ BUDOUCNOST vydala desku třeba u Sony music (a stále by hrála ten hc nářez jako hrála), bude to stále hard core? Já si třeba myslím, že by kapela neměla chtít, aby se jí z prodeje desky, či jiného nosiče, za každou cenu vrátily peníze, které vrazí do studia. Podle mně představa totálního DIY je, že kapela se rozhodne jít do studia (nebo tu nahrávku pořídit nějak jinak) a tu nahrávku pak umožní k naprosto volnému šíření, ať si ji každý nahraje nebo vypálí jak chce. Mně by třeba tohle u nahrávek mých kapel nevadilo. Jasně, jsou tady náklady na studio, ale - kdo chce tu nahrávku? Ta kapela, ne? Tak proč by jí měl studio platit někdo jinej? Já už byl s kapelou ve studiu dvakrát a nikdy se nám ty prachy nevrátili a mně to vůbec nevadí, protože jsem to investoval do něčeho, co mně uspokojovalo. Chceš po někom aby ti vrátil peníze za cigarety, které prokouříš proto, aby ses nějak uspokojil, nebo za jídlo, které sníš, abys uspokojil svou chuť a hlad? Já vím, že je to asi dost radikální názor, ale prostě si to myslím. A když vydáme nějakou nahrávku, bude mi naprosto jedno, jestli si to někdo nahraje nebo ne. Zároveň však chápu, když třeba Barvák nebo Míra 5  vrazí prachy do vydání desky a pak musí čekat až ji prodá, aby mohl vydat další, ale to se zase vracíme k tomu, jestli to je DIY nebo ne, když někomu vydají desku. Aby se někdo z nich neurazil, já jsem rád, že to dělají a ty věci si od nich kupuju i s vědomím toho, že jim to pomůže k vydání jiné věci, jde mi jenom o tu podstatu DIY.

A co se týče té upřímnosti. Nevím přesně, jak jsi to myslel, ale přesto. Nedávno se některé HC kapely (Albion, Bosworth atd.) rozhodli zúčastnit se, pro mně naprosto debilní, soutěže Coca Cola Popstars. Na i-stránkách czechcore.cz se o tom rozjela docela živá debata, kde člen Bosworth napsal něco ve stylu, že ho prostě sere, že musí vrážet prachy do zkušebny, aparátu aj., a že by chtěl, aby v té soutěži vyhráli a vyhrané prachy do toho investovali, nebo aby se mu tak ty investované prachy vrátily zpátky. Že jim to pomůže v rozvoji kapely, protože nechce zhnít někde ve sklepě a garáži. Prostě něco v takovémhle stylu. Já se té debaty zúčastnil a reagoval jsem tam asi dost hustě, protože se to hodně dotklo mého chápání HC (zase jsme u toho), ale, myslím si, že třeba tito lidé berou svůj postoj k HC třeba upřímně. I proto třeba "nechtějí stát na místě, ale pohnout se dál". A já je za to nemůžu nijak odsuzovat (nebo spíše říkat "to není HC"), pouze jim můžu dát najevo, že si myslím něco jiného, a to jsem také udělal (když už jsme u toho, já si třeba myslím, že HC hrajou(!) i System Of A Down, ale HC, který mi vyhovuje, který mám rád, vypadá prostě jinak, oni ho prostě jen hrají). K čemu se vlastně má ta upřímnost vztahovat? K HC jako k hudbě? (Takhle upřímně to mohou brát třeba i BIOHAZARD nebo již zmínění SOAD). K HC jako k nějakému hnutí? (K jakému?, viz. dále).

No a za třetí. Je HC pouze jeden z mnoha hudebních stylů či subkultur, nebo to je něco víc - hnutí, myšlenka, idea? Já si myslím, že HC je víceméně jen prostě další hudební styl, určitý druh subkultury, který spojuje určitý lidi několika styčnými ideami a myšlenkami (především co se týče hudebního vkusu). Na druhou stranu se v HC pohybuje spousta lidí s jinými, ba někdy i naprosto opačnými či antagonistickými názory (který se netýkají hudebního vkusu, ale ostatních věcí). Vem si to takhle, dva členové PPMH jsou anarchokomunisté, SEEIN RED jsou naproti tomu marxisti, v HC se pohybují lidé, kterým jsou zvířecí práva naprosto u prdele a na druhou stranu EARTH CRISIS prohlašují, že je lepší mrtvý jeden vivisektor než 40 pokusných zvířat, v HC se pohybují lidé vyznávající volnou lásku a na druhou stranu se v něm pohybují lidé, kteří mají takřka homofobní názory, na jednu stranu HC vystupuje jako antiautoritářský, na druhou stranu si můžeš přečíst rozhovory s hard coristy, kteří tvrdí, že členství ČR v NATO je fajn a že to podporují a že volí ODS (dokonce jsem slyšel, že nějací punkáči volili ODS jen proto, že za bolševika zavírali hospody o půlnoci a dneska je zavírají až pozdě ráno nebo vůbec). V punku a HC se pohybuje spousta lidí s rozdílnými názory a mnohdy některé tyto lidi spojuje pouze ta hudba. Punk ani HC nebyli nikdy nějak názorově vymezený, nikdy se jeho nejširší základna nijak neshodla na tom, co to vlastně je a co už ne, vznikli naprosto svobodně a spontánně a každý si do nich mohl přinést svý názory a prostřednictvím nejen hudby je obhajovat. To je to, co se mi na něm líbí, na druhou stranu právě proto jsem také organizovaným anarchokomunistou, protože FSA, co se týče mé osoby, ve mně naplňuje to, čím mně nebyl schopen naplnit hard core a naopak, HC mi dává to, co mi FSA jako sociální organizace dát (zatím?) nemůže - ukojení mých kulturních potřeb. Pravdou však taky je, že idea DIY jako taková má hodně blízko k myšlence anarchismu - podílet se na svém životě sám, sám o něm rozhodovat a sám si ho organizovat a to ve všech jeho projevech - kulturních, sociálních, hospodářských či třeba sexuálních.

No, koukám, že jsem se od kořene otázky vychýlil dost daleko. Takže abych to shrnul. Vždycky mi bude bližší DIY pojetí hard core. Pro mně rozhodně platí HC = DIY, ale to si jen já myslím, že by to tak mělo být, neznamená to, že to tak je, nebo že to tak musí být. Na druhou stranu si myslím, že jde třeba dělat upřímný HC i bez DIY přístupu (pokud nebudu HC nebo DIY nějak vymezovat), takový HC mi však něco řekne jen hudebně, myšlenkově už ne. Zároveň si však myslím, že i z toho HC, který jistě máme oba dva na mysli, se to původní pojetí DIY trochu vytrácí, naštěstí to nesklouzává do klasické kapitalistické mechaniky fungování.

6) Můžeme se v blízké budoucnosti těšit na nějaký split / album od kapely Poslední Přání Mrtvého Humanisty?

Makovec: No, upřímně. Kdo by vydal kapelu, která odehraje 26 songů za deset minut? V blízké budoucnosti asi nic nevyjde. Nějaké plány samozřejmě jsou, nějak se probírala společná kazeta píseckých kapel spolu s RABIES a NESOUČÁST STROJE a snad k tomu i někdy dojde. Mým a Martinovým snem je splitko s FRANKLIN LAKES, ale to zůstane asi jenom snem. Pravděpodobně si asi něco vydáme napoprvé sami. Už máme taky jisté místo na nějaké kompilaci od ACV, problém ale bude asi s nahráváním. My jsme si teď řekli, že to nebudeme nijak uspěchávat, takže nejblíže asi až tak na podzim. To se ještě uvidí. Album? Zbláznil ses? Při poměru délky desky a našich songů? Kdo si má zapamatovat přes 100 skladeb?

7) Co bys řekl o scéně na Písecku?

Makovec: Děje se tu toho dost, takže začnu kapelama.

 Přímo v Písku co já vím tak hrají čtyři kapely (pokud se teda budeme pohybovat v HC a Punku, hned vedle nás zkouší nějací black metalisti), shodou okolností všechny v jedné zkušebně a člensky jsou trochu provázané (jen já hraju ve třech). Takže kromě našeho noise core tady hrají ještě LAHAR (svižný fast / power violence s uječeným ředitelem Samuel records), GREX (nerad bych nějak zabředával do toho, co hrajeme, už jsem se o to párkrát pokusil a vždycky jsem od zbytku kapely za to dostal zjebáno, takže řeknu jen, že hrajeme hard core se dvěma zpěvákama z nichž jeden jsem já) no a teď pomalu rozjíždíme kapelu FIRE WALK WITH ME (sludge, já hraju na bicí, Venca na kytaru a kytarista GREX na basu, zatím jen asi dvě zkoušky, nazkoušeno jeden a půl songu a ještě pořád nemáme zpěv, něco už je domluvené, ale kdoví, jak to dopadne). Dál co vím, tak v nedalekých Vodňanech hrají SVINĚ, což je docela svižný hc/punk, no a pak v Týnu nad Vltavou (což už je o kus dál) to řežou RABIES. Hodně kapel to valí ve Strakonicích, který jsou kousek od Písku, je to vyhlášený HC město, koncerty se tam konají skoro pravidelně. V Písku toho myslím víc, co se týče hc/punku není a pokud jo, tak o tom nevím.

Co se týče koncertů, tak v Písku je zatím organizují hlavně Klouča s Korkem (zpěv a kytara u LAHAR) a my všichni s něčím pomáháme. Teď se chystáme něco organizovat s Martinem. Na koncerty je tady skvělé místo - hospoda "Paluba", i když od té doby, co tam valí koncerty tomu začali říkat club. Hráli tady už takové kapely jako ROT, WOJCZECH, ANTICHRIST atd. Občas tady je koncert skoro každý víkend, teď to bude ale trochu zvolňovat, aby se "nepřesitil trh" ha-ha.

Distribuci na koncertech i poštou obstarává Klouča, teda hlavně co se týče desek, CD, kazet a hudby jako takové. Taky jako Samuel records vydává nějaké desky. My s Martinem vedeme menší distro tiskovin, časopisů, brožur a letáků, hlavně s anarchistickou tématikou. Korek něco říkal o distribuci fast core a power violence kapel, ale nevím, jestli do toho skutečně půjde.

Časopis v Písku vychází zatím jeden, "Choroba Mysli", na kterém se, kromě jiných lidí, podílíme hlavně my tři z kapely. Venku už jsou dvě čísla a obsahově to je docela rovnoměrně rozdělený na hudební a nehudební záležitosti. Venca už hodně dlouhou dobu dává dohromady první číslo časopisu "Krastova noha" (ani nevím, jestli se to tak píše, Venca pořád vykládá jak to doma smolí a moc lidí to ještě ani nevidělo), bude to starý dobrý nůžky-psací stroj-lepidlo formát. No, nechejme se překvapit.

To by z toho hlavního, co se tady děje, bylo asi tak všechno. Všichni si docela vypomáháme se vším. Musím přiznat, že jsem nikdy nepoznal takovou tu "skvělou místní scénu, či komunitu punkáčů" o jaké se vždycky psalo v různých časácích a rozhovorech, dokud jsem se nedostal mezi lidi z Písku. Až mně to docela překvapilo. Pokud má punk či hard core nějakého ducha, objevil jsem ho v Písku.

8) Jsou v Písku nějaký problémy s nazis?

Makovec: Jak jsem říkal, nejsem místní, takže o tomhle by mohli říct spíš něco kluci. Co můžu říct já, tak za ten rok, co do Písku jezdím takřka každý víkend, tak tam nějak velký problémy s náckama nebyly. Ti "větší" jsou většinou zavření a ti "menší" si zatím nic nedovolí. Pár jsem jich už potkal, ale nic se zatím nestalo, teda co vím já.

9) Který kapely posloucháš a který tě nejvíc ovlivnily? Vzpomeneš si na název první desky/kazety, kterou sis pořídil?

Makovec: A já doufám, že sis na tenhle rozhovor vyhradil tak 20 stránek svýho časáku! Zajímá to někoho? Mám to vypisovat jenom proto, aby si někdo poklepal na čelo a zasmál se tomu, co poslouchám? Zajímají tě jenom punk/hc kapely, nebo všechno co poslouchám?

Doba, kdy jsem poslouchal jen jeden vyhraněnej hudební styl a další, i přesto, že se mi líbily, odmítal, abych nepoškodil svou image, je už dávno v prdeli a mně těší, že jsem ji tam poslal sám. Ale popořadě.

I přesto, že s některými texty a názory téhle kapely nesouhlasím a část jednoho textu je zaměřená přímo proti mně, mám stále pořád rád ACTIVE MINDS. Dále mně hodně ovlivnili HEARTLINE, MRTVÁ BUDOUCNOST (ani ne tak svou hudební činností, jako spíše ti lidé samotní, i když už si dneska až tak moc nerozumíme, že jo Marsto?) a co se týče textů a hudby společně, tak hodně polské kapely GUERNICA Y LUNO, EWA BRAUN a i SILNA WOLA. Na druhou stranu se mi třeba moc nelíbí texty AGATHOCLES, což samozřejmě neplatí u hudby.

Co se týče hudby, tak je asi jasné, že poslouchám skoro všechny druhy punku a HC co existují. Pravda, ska a streetoipunk či neopunk moc (teda spíš vůbec, i když JAKSI TAKSI se mi svého času hodně líbili a i dneska mně dostávají svou rychlostí) nemusím, ale jinak doma sjíždím klasický punk (HNF, CRASS, ANTI NOWHERE LEAGUE atd.), hard core (SRK, RIPCORD, DAVOVÁ PSYCHÓZA atd.), new school, old school, crust, thrash, fast, NYHC, metal HC, grind, noise, industrial atd. (AGATHOCLES, SHEEVA YOGA, SIN DIOS, ANTICHRIST, UNDERFIRE, DISCORDANCE AXIS, THEMA 11, TELEFON, ROT, ASSUCK, ÖPSTAND, KRIGSHOT, FUCK ON THE BEACH, LOS CRUDOS, IRRITATE, FETUS EATERS, CAPITALIST CASUALTIES, PSYCHOTIC NOISE, HELLNATION, HIATUS, NAUSEA, SAWN OFF, ABSTAIN, LYCANTHROPHY, BAKUNIN´S CHILDREN, VIOLENT HEADACHE, SELFISH, NOT, ENEMY SOIL, WŁOCHATY, PARAGRAF 119, LUES DE FUNES atd., atd.) . Poslední dva roky mně docela bere emo (v posledních dvou týdnech mně na prdel posadily kapely HEAD INJURY a THE MOOD, nemluvě již o anglických POLARIS či FRANKLIN LAKES) a to hlavně hudebně, ten zbytek (oblékání, duch emo"scény" atd.) jde nějak mimo mně, no a před asi dvěma měsíci, po poslechu CORRUPTED, jsem totálně ujel na sludge. U mně je specifické, že hodně kapel, nebo stylů začínám poslouchat až potom, co ta hlavní móda a nadšení opadá. Třeba fast coru a power violence jsem hodně dlouho nějak nemohl přijít na chuť, teď ho poslouchám hodně často. Už celých deset let mi pořád hodně dávají kapely ANAL CUNT, SENSELESS APOCALYPSE či SORE THROAT. Abych to shrnul, jsem schopný (a často to dělám) si během odpoledne postupně pustit kapely jako DOOM, HNF, 7 MINUTES OF NAUSEA, LUMEN, DREAD 101, WARSORE, THE LOCUST a poslední dobou mé velké oblíbence NEW YORK AGAINST BELZEBU.

Co se týče hudby mimo hc/punk, tak hodně sjíždím doom a black metal (ROOT, VENOM, CRADLE OF FILTH, ANATHEMA, TÖRR, BATHORY, BORKNAGAR, MOONSPELL atd.) občas death a trash (C. CORPSE, DEICIDE, stará SEPULTURA, stará METALLICA či dokonce HELLOWEEN, má hodně oblíbená kapela). Hodně mám rád APOCALYPTICU, STROMBOLI, ENYU, TATA BOYS, LENKU FILIPOVOU, ČECHOMOR, líbí se mi třeba i EMINEM (já vím, já vím, mluvím o hudbě ne o textech) a Hip Hop jako takový, REM, ERA a tohle bych asi neměl říkat, protože to je naprosto a úplně nepunkové, ale rád si takhle v rádiu někdy poslechnu i TATU (což neznamená, že bych to doma smažil mezi HELLNATION a RAVELIN 7). Teď jsem si z Poznaně přivezl CD s písničkami Joe Hilla, což byl radikální odborář z počátku minulého století, člen IWW, je to takový country/folk a taky se mi to docela líbí. Ale to, co v mých uších předčí jakýkoliv hard core či cokoliv jiného, jsou soundtracky k filmu Twin Peaks: Fire walk with me a TV seriálu Městečko Twin Peaks či hudba Angela Badalamentiho vůbec.

Má první kazeta? Pokud vynechám takový ty SPS (který jsem měl stejně jen chvilku a tuším že i až později), tak myslím, že to byla kazeta Fast Boston HC od ANAL CUNT nebo kompilace Killed by the machinery of sorrow. No a první HC deskou byl určitě sampler HARD CORE FUCK OFF MAJOR LABELS, vůbec první deska, kterou vydala Malárie a byly na ní kultovní kapely jako RADEGAST (jejich jediná deska byla mou druhou deskou), AHC, SKIMMED a STRES.

10) Chceš říct ještě něco závěrem (třeba nějaké moudro)? Máš protstor!

Makovec: Nevím, jestli to jsou moudra, ale hodně se mi líbí dvě taková přísloví. To první praví, že: "Na každou svini přijde řezník!" a to druhé, tuším, že australské, že: "Vržený oštěp nezastavíš!". No a v poslední době mně zaujala myšlenka, kterou do posledního odstavce své práce "Nemorálnost státu" sformuloval ruský anarchista M. Bakunin: "A i když Stát nařídí něco dobrého, obrátí to vniveč a zkazí to přesně proto, že to přijde v podobě rozkazu, protože každý rozkaz vyvolává a podněcuje legitimní revoltu svobody, a rovněž proto, že z hlediska skutečné mravnosti, lidské a božské mravnosti, dobro konané z přikazu odněkud shora přestává být dobrem a tím se stává zlem. Svoboda, mravnost a lidská důstojnost člověka sestávají právě z toho, že člověk koná dobro ne proto, že je mu to nařízeno, ale protože je zamýšlí, chce a miluje. " Jinak bych samozřejmě rád poděkoval za rozhovor a zájem.

Bio a historie

Zkoušet jsme začali na přelomu září/října 2002 ve složení: Makovec-basa, řev; Venca-kytara a Bořan-bicí. Již od samotného počátku jsme  byli odhodláni (a stále jsme) držet se tradice rychlého a zběsilého noise core s prvky grindu, občas nijak nezakrývající svou oblibu emo core, na jehož obranu několikrát vystupujeme v našich textech. Charakteristické pro nás jsou i otevřeně anarchistické texty, v nichž necháváme volný průchod bezprostředním emocím s občasným přechodem až k satirickému a ironickému (místy až černému) humoru. Koncertní premiéra proběhla v dubnu 2003 v píseckém klubu Paluba a do dnešního dne se jejich počet blíží ke třicítce. V únoru 2004 jsme poprvé navštívili studio, kde jsme nahráli zhruba 16-ti minutovou nahrávku obsahující přes 70 skladeb (včetně cover songů např. INFEST, NEW YORK AGAINST THE BELZEBU, MERCILESS NOISE, S.O.B., ANAL CUNT, MONSTER X a RIPCORD). Část nahrávky počátkem roku vychází jako kazetový (později i CDr) split s crust/grindovými GREX, zbytek se objevuje na několika kompilacích. V říjnu 2004 nás po vzájemné dohodě opustil kytarista Venca a kapela zhruba dva roky pokračuje jen ve dvou, bez kytary. V tomto ochuzeném složení vznikly nové songy, které jsme studiově nahráli koncem roku 2005 (opět nechybí cover songy kapel jako IMPETIGO, 7MON či DECHE-CHARGE nebo AGATHOCLES). Pár songů z této nahrávky se objevilo na kompilaci Underground Harmony vol. 1, zbytek dodnes nikde nevyšel. Stále sporadicky koncertujeme i ve dvou. Někdy na jaře 2006 se k nám na klávesy a druhý řev přidal Žrout (jinak bicí u LAHAR), a s jeho posilou dostávají naše vystoupení nový rozměr. Už v nové sestavě jsme odehráli několik koncertů po celé republice a jednou jsme zavítali i na Slovensko. Třetí nahrávku, už s klávesama, jsme pořídili v květnu 2008 ve zkušebně. Část z ní se objevila na LP kompilaci "Posloucháte Jižní Čechy", zbytek ještě hledá uplatnění.