FM wave - O kapele | Bandzone.cz

FM wave punk-drum'n'bass / Dejvice

Playlist kapely
0:00 / 0:00
  • ANTIprymulaFM - Nerozumíme 2020 (demo´s´ingl)
    Nezařazeno
  • Ztracená generace (DEMO)
    FM
  • Natuty (EP 2016)
    EP 2016
  • Jemi To Jedno (EP 2016)
    EP 2016
  • Ona (EP 2016)
    EP 2016
  • Gorily (EP 2016)
    EP 2016
  • Amnestie (DEMO)
    FM
  • Nepopřeš! (DEMO)
    FM

Členové skupiny

Nástrojové obsazení: Bicí, Scream, Doprovodný zpěv
Nástrojové obsazení: Baskytara, Scream, Zpěv

Kontakty a odkazy

Z důvodů ochrany proti spamu jsou kontakty skryté a chráněné captchou. CAPTCHA je většinou různě zdeformovaný obrázek obsahující text, který má ověřit, zda u počítače sedí člověk anebo jde o robota. Robot totiž nedokáže rozpoznat text, který se na obrázku nachází. CAPTCHA slouží k tomu, aby automatizovaní roboti neposílali nevyžádanou poštu (tzv. spam) na uvedené emailové adresy.

Dodatečné info

Hudební těleso FM wave slouží k rádiovému přenosu akustických signálů. Využívá kmitočtového pásma VKV a modulace WFM (wild-FM) a je tedy zachytitelné na běžném rádiovém přijímači. Kapela se díky impedančně oddělené náladě vyznačuje dobrou kmitočtovou stabilitou. Celá myšlenka kapely je realizována na miniaturním plošném spoji s upřímnou maskou a pocitovými ukájecími vývody.

Bio a historie

Kapela se od roku 2010 skládá ze tří nástrojových elementů:

Mikrofonní zesilovač

Kytarový oscilátor/modulator

Perkusivní zesilovací stupeň

 

Mikrofonní zesilovač slouží k zesílení názorového napětí z mikrofonu. Napětí z mikrofonu prochází přes odporový trimr, který umožňuje nastavit názorovou citlivost publika, do tranzistorového zesilovače zvukaře osazeného tranzistorem “TO MÁ KOULE”. Zisk výsledného stupně je hystericky nastaven na asi 130dB (pak už je jen smrt). Žhavené zpěvy omezují maximální názorový rozkmit signálu a zamezují přemodulování publika.

 

Oscilátor kytaristy je tvořen zvukem s vysokofrekvenčně uzemněnou bází. Tónovou zátěž tvoří paralelní rezonanční obvod , který vykazuje na kmitočtu maximální (ideálně nekonečnou) impedanci. Oscilační kytara tedy pracuje na tomto kmitočtu s maximálním ziskem zvlhlých fanynek. Zavedením kladné zpětné vazby se kytaristi stávají nestabilní a začínají na počátečním kmitočtu oscilovat. Nízkofrekvenční napětí připojené na bázi baskytary posouvá pracovní bod, čímž dochází ke změně některých parametrů kytaristy, především velikosti kapacity chápavosti (podobně jako u kokainu), což má vliv na výslednou hodnotu nosného kmitočtu FM wave.

Modulovaný frekvenční signal kapely v celém slyšitelném pásmu je zesilován v zesilovači a přes kondenzátor veden do antény a vyzářen. Důležitá vlastnost tohoto hudebního tělesa je impedančně oddělená nálada bubeníka. Mistr rytmu F na pracovním kmitočtu vykazuje v zásadě obtížně definovatelnou impedanci (která navíc záleží na prostorovém umístění bubeníka). Tato impedance by se přičítala k nehomogenitě kytarových riffů a sól a nevýhodně by ovlivňovala stabilitu nastaveného kmitočtu kapely.

Vzhledem k absenci výstupního přizpůsobovacího obvodu (tak jak je to u klasických vysílačů) nelze přesně konkretizovat požadavky na délku bubeníkova péra a tedy na jeho impedanci. Optimální délku bubeníkova péra je tedy lepší vyzkoušet experimentálně. Vhodné je i vyzkoušet i vliv umělé inteligence (protiváhy inteligence členů kapely).

Oživení a nastavení vystoupení

Před osazení podia připojíme publikum na napájení ( a změříme odběr (cca. 4litry piva na osobu za hodinu je optimum), čímž se zevrubně přesvědčíme o správném nastavení pracovních bodů členů kapely. Nastavení vibračního kmitočtu účastněných dam provedeme nejlépe roztahováním/stahováním vzorové dívky označené D1 (nastavená na režim "Je mi to jedno") na pódium a následné vymrštění zpět do publika. Nemáme-li žádnou dívku k dispozici, hledáme v pásmu VKV nejsilnější signál můžského pohlaví a pomocí zmíněných úprav jej nastavíme na režim “Je mi to fuk”, celý proces opakujeme.