Dysmusax - O kapele | Bandzone.cz

Dysmusax electronica-hip hop / Dobrovice

Playlist kapely
0:00 / 0:00
  • Sensual vibes
    Nezařazeno
  • The sun behind the clouds
    Nezařazeno
  • Cosmos 2078
    Nezařazeno
  • Pripyat lullaby
    Nezařazeno
  • Anthem
    Nezařazeno
  • Pio Squad - Ma mila (produkce)
    Nezařazeno
  • Milion+ "Kiwi (Karlo, Yzomandias, Fobia Kid)" [dysmusax remix]
    Nezařazeno
  • Moja Reč - What up (produkce)
    Nezařazeno
  • H16 - Ludom jebe (remix)
    Nezařazeno
  • Get money (remix)
    Nezařazeno
  • 071
    Nezařazeno
  • Down down up!
    Nezařazeno
  • Echo - Ver tomu (produkce)
    Nezařazeno
  • Apoka - Jdou po mně (produkce)
    Nezařazeno
  • IdeaFatte - Ty chces, ja mam (remix)
    Nezařazeno
  • Serious Business
    Nezařazeno
  • Fatal Story - Klise (produkce)
    Nezařazeno
  • Gwen Stefani - Holla Back Girl (remix)
    Nezařazeno
  • ZLP - Problémy (produkce)
    Nezařazeno
  • Orion - Na plazi (remix)
    Nezařazeno
  • Orikoule - Afterparty (remix)
    Nezařazeno

Členové skupiny

Kontakty a odkazy

Dodatečné info

Mrkněte na můj web a budete chytřejší 

Dysmusax, vlastním jménem Petr Novotný, není na
nezávislé scéně žádným nováčkem. S hudbou tvořenou na
počítači začal již v roce 1998. Jeho hudba není nijak stylově
vymezená – v jeho hudební tvorbě je slyšet drum and bass,
minimal techno, downtempo a ambient. Nicméně v posledních letech se
věnuje převážně instrumentálnímu hip hopu a produkcí pro rapové
projekty.

Na české hiphopové scéně se uvedl instrumentálním trackem
„Anthem“, který je volně ke stažení na jeho webu. Během
krátké doby zaznamenal již více než 12 000 stažení. Po několika
úspěšných bootlegových remixech známých ikon českého a světového
rapu, a po produkci instrumentálních podkladů pro méně známé
talentované české hiphopové projekty, se produkčně podílel na debutovém
albu slovenské dvojice Moja Reč.

V současné době má za sebou první oficiální release produkčního
vinylu s významnými hosty na mikrofonu (Moja Reč,
Apoka, švédský Parcel). Příští
měsíce se zřejmě ponesou ve znamení spolupráce s předními
českými interprety jako jsou Pio Squad, Jay
Diesel, Idea či Tafrob.
V plánu je také produkční činnost se zahraničními umělci,
především se švédským Parcelem a dalšími
talentovanými osobnostmi.

Ačkoli Dysmusaxe nikdy nikdo neviděl, existuje.

Bio a historie

Hudbu poslouchám od útlého mládí. První co si vybavím, je dětský hit "Holky z naší školky". Ta písnička se mi líbila zřejmě proto, že tehdy jsem byl v mateřský školce. Na našem starým gramci značky Tesla jsem si hodně pouštěl desky Beatles, Simon & Garfunkel a taky Dádu. S prvním magičem přišla změna stylu. Poslouchal jsem hlavně dance (DJ Bobo, Loft, Pharao, Scooter...), taky legendární U96, LA Style, Misteria nebo Dance 2 Trance. Časem mi tenhle zvuk už moc neříkal, víc jsem se zajímal o alternativnější styly. Na krátkou dobu jsem podleh i symfonickému elektru (klasická hudba + elektronické zvuky). Zlom nastal, když jsem poprvé naladil Rádio1 a objevil jsem pro mě dosud utajený projekty a styly. Začalo to s Björk, Groove Armada, Leftfield, Propellerheads, Tribal Drift, Significant Other, Hypnotix, Kraftwerk nebo Lamb. V současnosti mě nejvíc baví hiphop, rnb, drum and bass a downtempo. Snažím se mít velkej rozhled v muzice, takže se nebráním většině stylů. Rád si poslechnu jazz (George Clinton, Joe Zawinul), pop (REM, Nelly Furtado), downtempo (Thievery Corporation, Cafe del Mar kompilace), filmovou hudbu (Ennio Morricone, Phil Glass), českou (EOST, Lenka Dusilová), psytrance (Cosmosis, Dynamic), trance (BT, Juno Reactor, Schiller), drum and bass (Ed Rush, Optical, TeeBee, Aphrodite, Nookie, DJ Suv), electro (Emmanuel Top, Dynamix II), house (Junior Jack, Trentemoller). Nevím, jestli je to náhoda nebo se chovám trendově, ale poslední rok dva poslouchám hodně hip hop a rnb. Především Timbaland a The Neptunes. Ale občas se mi do playlistu dostane třeba Premier, Ultramagnetic MCs, Mobb Deep, Alchymist, Nas, Non Phixion, Method Man a instrumentálky od Dr DRE a Scotta Storche. Často poslouchám jen instrumentální verze, protože rap moc nemusím. Úplně první krůčky s tvorbou hudby na počítači jsem udělal někdy kolem roku 1994. Tehdy jsem do svého obstarožního Atari 800 XE naloadoval geniální hudební program Chaos Music Composer. O skládání jsem nevěděl vůbec nic, takže mi chvíli trvalo než jsem pochopil co a jak. Mojí zvukovou premiérou byla syntezátorová bicí linka, která se linula z mono reproduktoru černobílé televize Tesla. Časem jsem se naučil tvořit vlastní zvuky a skládat melodie. Pravda, v programu, který nabízel 3 mono kanály a možnost vytvořit vpodstatě asi tak 5 rozdílných zvuků, to nebyly žádné symfonie). Tento pionýrský průjem je dosud archivován na magnetofonových kazetách, které v té době sloužily jako úložiště počítačových dat. Dokonce stále mám i stařičký funkční 8bit Atari 800 XE, ale nemám potřebnou dávku odvahy pustit si ty zvukový výtvory ;-). K tvorbě hudby s pomocí zvuků skutečných nástrojů jsem se dostal až v roce 1997, když jsem si pořídil první PC (tehdy masakrózní Pentium 150). Chvíli jsem se plácal s fm syntézou, než jsem objevil velmi populární programy ScreamTracker a hlavně FastTracker. Hned asi po 2 měsících skládání jsem se moh chlubit asi 50 hudebními moduly. Poslouchat se to ale moc nedalo. Nikdy jsem to nepočítal, ale zřejmě jsem v trackerech vytvořil asi tak 150 modulů, kvalita dost špatná... dodnes si stojím tak za 5 skladbama. Některé se objevily na CD příloze časopisů SCORE a LEVEL v oblíbené rubrice "Od čtenářů". Po nějakém čase mi bylo v trackeru těsno, takže jsem přešel na ModPlug Tracker, který běžel pod Windows a měl oproti FT2 naprosto luxusní možnosti. Na přelomu století si získával čím dál tím větší popularitu další hudební program - Fruityloops. I v něm jsem chvíli tvořil, ale nebylo to stále ono. Na konci roku 2001 jsem si pořídil program Reason, který je přesně ušitý na můj způsob tvorby hudby. Obsahuje vše potřebné (drum machine, sampler, efekty...), skvěle se ovládá a navíc dává velkou svobodu v možnostech syntézy zvuku a zapojení komponent. V současnosti kombinuju Cubase LE a Reason 3, které mám propojeny přes ReWire rozhraní. V praxi to vypadá tak, že 90% skladby dělám v Reasonu, v Cubase mám jen navěšený pluginy na mastering (vystačím si s Izotope Ozone) a občas stopy vokálů. VST nástroje vůbec nepoužívám. Sem tam nějaký zkusím, ale to je asi tak všechno, v žádným tracku jsem ale ještě VSTi nepoužil (nepočítám-li éru Fruityloops a ModPlug Trackera). Všímavý čtenář zřejmě namítne "a kde jako teda bereš nástroje, hm?". Odpověď je prostá. Mám obrovskou databanku zvuků. I Reason sám má v sobě mnoho kvalitních nástrojů, a když k tomu připočtu několik desítek gigabajtů mé skromné sbírky multivzorků, tak mi jako výsledek vycházejí slušné možnosti ;-). Co se týče samplování, tak věřte, že sampluju minimálně. Obvykle jen z legrace (např. track Madonna, do you remember). Občas si ze starých skladeb vystříhnu kopák, hajtku, vokál nebo ruch, ale co se týče melodií, tak těm nechávám jejich majestátní neposkvrněnost. Vím, že samplování je pro hiphop typický, nicméně mě tenhle způsob tvorby nepřitahuje.