B4 - O kapele | Bandzone.cz

B4 psychedelic-Lo-Fi / Nový Bor

Playlist kapely
0:00 / 0:00
  • Die Mitternachtsmaus
    Nezařazeno
  • Cesta zpátky (2013)
    Nezařazeno
  • Error in my Soul (2012 singl)
    Nezařazeno
  • Didaktik Nation (2011)
    Nezařazeno
  • Alkohol (2011)
    Nezařazeno
  • Avomet (2010)
    Nezařazeno
  • Mushrooms (2008)
    Nezařazeno
  • Phil song (2004)
    Nezařazeno
  • Words (2004)
    Nezařazeno
  • Swampeflora (2004)
    Nezařazeno
  • Fussbal (2002)
    Nezařazeno

Členové skupiny

Kontakty a odkazy

Dodatečné info

Tohle je profil skupiny B4.

Music for trees je podtitul, zejména kvůli tomu že už nějaké projekty, které obsahují tuto dvojici znaků na Bandzone existuje.

B4 - projekt improvizované hudby B4 vznikl v roce 1998. Původní duo se během roku rozrostlo na čtveřici a za občasného hostování dalších hudebníků vystupovalo v téže sestavě do roku 2008. Hudební výboje B4 sahaly od ambientu, urban ethna, dubu, post rocku až po trip hop a jazz.
B4 po roce 2008 jsou jakýmsi power triem, hrající divokou směs krautrocku, noise a psychedelie.Vše je bohatě obaleno do vesmírných efektů a elektronického chrčení. Polyrytmy a disharmonie jsou tu také oblíbeným kořením. Hudba projektu se muže pohybovat od meditativního minimalismu po noisový nářez. B4 hraje na české poměry neobvyklou hudbu, kterou vždy svým zájmem dotvářejí samotní její posluchači.


V obsazení skupiny jsou bicí, analogové klávesové nástroje, baskytara a mixážní pult.B4 vystupují také s hostujícím baskytaristou a pak se v setupu navíc objeví chrchlající a syčící noisová kytara.
Od roku 2009 se členové skupiny rozhodli používat výhradně historické nástroje a analogovou elektroniku.

Jako svou inspiraci uvádí B4 české tvůrce Petra a Pavla Ormovy,Steve Reiche,projekt Medeski,Martin and Wood, Einstuerzende Neubauten a zejména pak dvě skladby projektu Money Mark “Information contraband” a “Push the button”.

Youtube Video _y9jBnfYgdIYoutube Video _y9jBnfYgdI

Bio a historie

V roce 2010 vyšlo CD Ringo George Paul John u pražského labelu Polí pět.

http://www.polipet.cz/vydavatelstvi.php

Recenze alba v tisku:

http://www.lidovky.cz/ringo-a-george-s-pajkou-0b8-/ln_noviny.asp?c=A100527_000050_ln_noviny_sko&klic=237170&mes=100527_0

http://www.tyden.cz/rubriky/kultura/hudba/dive-tornado-jen-ve-dvou-a-jazzovi-beatles-z-ndr_180944.html

Rozhovor k albu:

http://www.polipet.cz/aktualita.php?id=322

 

A reflexe na koncert B4 na NEW NEW na Flédě:

Totální žánrová noize mezcla made by B4 zněla už z volně poslouchatelného (!) alba Zwickau víc než lákavě. Tribal vysmátá nálada songu A já jsem tě snědl, hypnotická dudovatá improvizací načichlá Metal driver nebo „just chillin“ pecička Mushrooming mě hned přesvědčily o tom, že tohle uskupení nebude žádná banda troškařů. Sami charakterizují svou hudbu jako psychedelic freestyle a já musím přiznat že i já jsem se svými sluchátky a Bífór podnikla nejeden free meditační výlet . Nebudu to dál obíhat, s pravdou ven, jejich koncert jsem nestihla, moje smůla. Na albu jsem se ale stala závislou. Nejspíš jsem prošvihla druhý nejlepší zážitek z NewNew 2010, za čímž si v duchu po x posleších alba a především xy posleších Smithova zdání tak trochu stojím. „A vy si myslíte, že si to jenom představuju…“

Tady je odkaz na TO album: http://www.archive.org/details/B4-Zwickau

Fnop

Večer nakousli čeští jazzoví psychedelici B4, kteří přítomné smetli do víru mistrně hudebnicky zvládnuté minimalistické, jazz i kraut rockové improvizace a já si v některých okamžicích připomněla své mládí po boku velkého jazzmana Herbieho Hancocka a jeho - pro mě zásadní - desky Future 2 Future. Tam tenkrát začala, a vlastně také skončila moje exkurze do světa jazzu a funku, který mě nikdy úplně nepohltil.

Elgatoverde, Freemusic.cz


B4
Experimentální a improvizovaný lehce psychedelický bigbeat jazz, kde bylo možné pozorovat precizní instrumentální zdatnost kapely. Když jsem se zaposlouchal a rozložil si produkovanou hudbu na základní složky, slyšel jsem, jak si kytarista hraje s melodií… Pak jsem se zaměřil na klávesy, které podle mě mohli být víc nahlas, ale i tak bylo slyšet perfektní hru. Baskytarista se s basovou linkou a rytmikou úplně mazlil. No a bicí jsem si nechal na závěr, protože to vše bubeník perfektně podtrhoval a držel v pomyslných mantinelech.
Zdeněk Němec, Musicweb.cz