Red Baron Band - Novinky | Bandzone.cz

Red Baron Band hard rock-rock / Praha

Playlist kapely
0:00 / 0:00
  • Victoria
    Nezařazeno
  • Have You Ever Been (Last Chance promo 2020)
    Nezařazeno
  • Over The Ocean
    Nezařazeno
  • Get Out
    Nezařazeno
  • Like A Little Child
    Nezařazeno
  • Zero For Ever
    Nezařazeno
  • Reflections 2010 medley part 1
    Nezařazeno
  • Refllections 2010 medley part 2
    Nezařazeno
  • Music Must Change medley 2006
    Nezařazeno
  • In The Light medley 2003
    Nezařazeno
  • The First Album medley 2000
    Nezařazeno
  • Like A Fool
    Nezařazeno
1 2 3 4 5 6810131620242831343638 39 40 41 42 43 44 45 46485052555861646668 69 70 71 72

Několikanásobné překvapení va Vagónu

Koncert ve Vagónu bude vskutku netradiční. Na basu se vystřídají: nová posila Michal a "záskok" ze spřátelených Cuprum Tomáš. Aby toho nebylo málo, zpívat budou: pomalu, ale jistě u nás končící Mirek Jech, ale také nová zpěvačka Monika, která zazpívá i jednu naprostou novinku, která není ani na právě dotočeném albu Reflections, a tou je skladba Strange Spider, kterou bychom rádi věnovali našemu bývalému basistovi J.G. Rubešovi. Více podrobností o aktuálním dění v kapele naleznete v historii.

22.10. koncert Marián Varga a Red Baron Band ve Vagónu

Ve čtvrtek 22.10. proběhne koncert slovenské klávesové legendy Mariána Vargy a Red Baron Band v pražském klubu Vagón. Začátek ve 20.30h, vstupné 200 kč.

 www.vagon.cz

www.marianvarga.sk

www.redbaronband.com

 

 

Při nákupu nad 3000,- dostanete v prodejně Muziker, jako dárek, lístek na koncert.

Lístky na koncert můžete zakoupit i osobně v prodejně Muziker.

Ve čtvrtek 22.řijna vystoupí legendární slovenský hráč na klávesové nástroje a skladatel Marián Varga v pražském klubu Vagón kde v roli speciálního hosta zahraje kapela Red Baron Band. Díky firmě Muziker, která se podílí na mediální podpoře tohoto koncertu Vám přínášíme tento rozhovor s Mariánem Vargou.

Dobrý den, připravovaný pražský koncert bude v rámci Vašich sólových koncertů, v jaké míře je ve Vašem koncertním setu obsažená improvizace?

Improvizácia vždy bola pre moju tvorbu velmi inšpiratívny moment. Mnohé z mojich skladieb vznikli priamo počas koncertu, kde som si mohol dovolit také malé hudobne vylety.. Dnes je môj koncertný program viazany poradím skladieb, predvolenými zvukmi, relatívne pevnou štruktúrou. Ale rád experimentujem aj v rámci týchto obmedzení a dnešná podoba mnohých skladieb je vzdialená ich pôvodnej verzii. Často variujem pôvodný nápad, sú to také metamorfózy, alebo naopak vzdialené variácie, ktoré sa pomaly vyjasnievajú a končia čistou výraznou témou. Tento prístup ku komponovaniu je velmi neobvyklý, ale funkčný, takto dokáže hrať asi málo ľudí, a pritom je to jednoduché, keď z takých quasdi ornamentov vlastne vznikne téma. Velmi inšpiratívne sú pre mňa aj chyby - keď mi skĺzne prst a v sekunde musím na to zareagovať a vypointovať tú chybu. Pre mňa bolo vždy zaujímavé, ako sa dokážem vynájsť v každej ,,nepríjemnej“ situáci.

Nedávno jste odehrál koncert v Adršpašských skalách, takové prostředí má jistě pozitivní vliv na právě zmiňovanou improvizaci. Nestálo by za to při podobné příležitosti nahrát živé album?

Nie som si istý, či prostredie (scenéria) je pre mňa až také inšpiratívne, aby vznikol dokonalý album. Mňa skôr determinuje akási nepísaná dohoda (nazvime to interakcia) s poslucháčmi, či obecenstvom. Poslucháči sú plurál, obecenstvo je singulár – tak si robím predstavu dokonalého poslucháča a viac komunikujem s ním, než s prostredím. Poslucháč rozpozná moje ponáranie a vynáranie sa z témy.

Jaké konkrétní klávesové nástroje používáte a proč?

Keď hrám s kapelou Collegium Musicum tak primárne používam Hammond organ. Je to typický sound kapely CM a ťažko sa na ňom hrá bez doprovodu kapely. Počas sólových koncertov používam syntetizery značky Yamaha, z toho jeden špecificky ako klavír. Tento nástroj je použiteľný aj v prípade koncertovania so sláčikovým kvartetom. Klavír je podstatný nástroj v mojom recitáli. Dá sa na ňom takmer všetko zahrať, napríklad viesť basovú linku, harmonický sprievod a zahrať faktúru, ktorá má polyfonickú štruktúru, čo býva ťažké.

Dlouhou dobu jste používal Hammond varhany a již delší dobu se řada firem snaží z důvodu snížení hmotnosti o napodobeninu originálu. Našel jste nějaký konkrétní nástroj, který by vás v tomto směru plně uspokojil?


Asi nenašiel, lebo Hammond je nástroj, ktorý má ,,dušu“ a nenapodobiteľný zvuk, ktorý vzniká oktávo-kvintovou mixtúrou, systémom pridávania zvlnených kvínt a kvárt, ktorých základom je sínusový tón. Preto som vymenil digitálny Hammond Suzuki za tridsťročný originál s lesliem, ktorý vyrába ten špecifický katedrálový efekt. Na digitálnom organe sa totiž nedá postupne modifikovať zvuk a tiež v tom zohráva úlohu aj môj zvyk a akási prstová staropamäť, ktorá vytvára pôdu na improvizáciu obyčajne nad ostinátnym sprievodom, nech je aj jediný tón.

V poslední době znovu koncertujete s vaší slavnou kapelou Collegium Musicum nepřemýšlíte o nahrání nové studiové desky?

Máme v pláne nahrať maximálne DVD Live. Myslím si, že ľudia, ktorí boli vtedy mladí, cítia sentiment, ale napodiv aj ,,nenaprogramované“ mladé obecenstvo cíti túto hudbu. Na nové skladby však nemyslíme.

Jaké jsou Vaše další plány ohledně nahrávání ve studiu?


Na budúci rok sa chystáme s Moyzesovým kvartetom nahrať ďalšie CD. S pribúdajúcim vekom sa vraciam k pôvodným podnetom v oblasti ,,vážnej hudby“ a rozhodol som sa v tom pokračovať. Napísal som niekolko skladieb komorného charakteru s racionálnou štruktúrou. Je pravdepodobné, že z toho urobím výber na CD.

Ještě v devadesátých letech jste se věnoval komponování televizní a filmové hudby, pracujete na nečem novém v této oblasti?

Vlani a začiatkom tohoto roka som spolupracoval na rozsiahlom projekte producenta Fedora Gála Krátká dlouhá cesta o osudoch jeho rodiny počas holocaustu, ktorý pozostával zo 14 krátkych filmov a jedného celovečerného filmu, ku ktorým som skomponoval pôvodnú hudbu.

Co v současné době nejraději posloucháte za hudbu?

Pre dvoma mesiacmi som si požičal tri komplety nahrávok koncertov z Varšavskej jesene asi 30 CD , ktoré stále počúvam a neustále som očarený aj vtipnými Scarlattiho sonátami a Mozartovými klavírnymi koncertami, či Beethovenovými sonátami a klavírnimy koncertami.

Děkuji za rozhovor.

Rozhovor za firmu Muziker vedl Pavel Kováč.

1 2 3 4 5 6810131620242831343638 39 40 41 42 43 44 45 46485052555861646668 69 70 71 72