MužiQ - Názory | Bandzone.cz

MužiQ pop-rock / Kyjov

Playlist kapely
0:00 / 0:00
  • Raketa
    Nezařazeno
  • Apploid
    Nezařazeno
  • Odcházející
    Nezařazeno
  • Známá žena
    Nezařazeno
  • Internet
    Nezařazeno

Pro přidání příspěku se prosím přihlašte.

Bez profilu

Tommy

pšššt jenom hudbu posloucháme.. každý povinně.. hodinu.. bez hnutí a o hladu

majlosh

Asi máš fakt bujnou fantazii bystro:-D Samozřejmě není nic povinné a ty časy Petr uvedl jen jako příklad, děláme to tak, že dáme každému chvilku prostor aby pustil co ho zaujalo a řekl k tomu několik slov (většinou se "proslov" vejde do dvou minut). Průběžně se střídáme takže dostane každý čas aby se projevil. Ani nevíš jak je to motivující, pokud se chceš podělit o to na čem zrvna ujíždíš s ostatními:-) A pokud něco ostatní vyloženě štve, samozřejmě to vypnem, i to se nám stalo. To všechno se děje v útulných prostorách na kvalitní aparatuře za hojné konzumace alkoholu a jídla, sláva hédonismu:-D Takže se tím přátelství spíš utužuje;-)

Bez profilu

bystra

jen koment k Petrovu poslednímu příspěvku - s těma poslechovýma večírkama s povinnou hodinou včetně přednesu je to myšlený vážně?? (žeru maso, nepoznám vtip). protože mně to přijde komicky nepředstavitelný a tak trochu fašismus, týrat někoho povinným poslechem hodiny hudby a řečí o kterých si nejsem úplně jistý, že ho zajímají.. :-)))) nebo je možný z večírku odejít dřív? o hudebních tipech a věcech na kterých si ujíždíme si přece běžně povídáme v hospodě u piva a eventuelně si je vyměňujem, když je zájem. fakt jsi mě tím překvapil, mám dost velkou fantazii, tak jsem si na té představě trochu ujel - když si představím, že by mě třeba Robson tyranizoval hodinu pouštěním nějakýho chlápka, co onanuje na aspoň 28-strunnou basu a povídal mi o tom, tak ho během prvních deseti minut zabiju, fakt. a stejně tak on mě, kdybych mu hodinu dokola pouštěl třeba Děti deště a prokládal to Balaclavou. myslím, že by naše přátelství utrpělo vážné trhliny. hehe

Bez profilu

Petr Valihrach

Doplnění předchozího příspěvku............................... .............
Nejen pro zvýšení vzájemné pospolitosti, ale hlavně pro tvůrčí umělecký proces sám děláme tzv. poslechové večírky.
Na večírek si každý ze členů povinně přichystá min. hodinový hudební poslech s přednesem. Ostatní členové kapely ho musí vyslechnout.
Vybírá se hudba, která daného přednášejícího v poslední době zaujala. Hudba, kterou má rád. A v neposlední řadě hudba, o které si myslí, že
je pro další tvorbu důležitá.(zda už se mu líbí nebo ne-i ukázky toho, kudy cesta nevede jsou důležité).
Co např. zaznělo na večírku?
Braniborské koncerty, TOTO, Magma, RPWL, Mahavishnu orchestra, Janáček, John Scofield, Skalpel, Erik Truffaz, Vlasta Redl, Béla Fleck,.......toto všechno jsou inspirativní zdroje. A jen malý výčet toho čím se necháme inspirovat.
Ještě jednou
Osobně bych chtěl hrát co nejjednodušeji a nejsrozumitelněji. Ale také si myslím, že tato je vlastně to nejtěžší.

Bez profilu

Petr Valihrach

Nedá mi to a taky se přidám. Je to trochu mimo diskuzi níže, ale jistě se jí to také týká.
Osobně bych chtěl hrát co nejjednodušeji a nejsrozumitelněji. Ale také si myslím, že tato je vlastně to nejtěžší.
Nechci ovšem jednoduchost zaměňovat se sentimentem (rozuměj podbízivost vůči vnímateli) či s pop-kulturní impotencí.
Další otázkou je.
Jak tvořit a skládat, když je všude tolik inspirace? A každý z členů je jinak hudebně vzdělaný a jiný typ osobnosti?
A to samozřejmě nemluvím jen o neartificiální hudbě.
Samotná tvorba je dost instinktivní a spousta věcí vzniká přímo na zkouškách. Ale jistě používáme i jisté hudební konstrukce a formy.
Otevřeně jistě přiznáme inspiraci v minimalizmu, redukcionalizmu (Arvo Part,Stieve Reich, Philip Glass)
nebo hudbě destruktivizmu či v postmoderní formě skladby. Na druhou stranu je to inspirace velice volná a spíše máme zalíbení v kombinaci stylů.

Petr Krátký

Myslím si, že Kyjov je malé město, kde se většina muzikantů a příznivců různých hudebních vlivů zná osobně. Hlavně v 90. letech hodně lidí z Gymplu poslouchalo King Crimson, Magmu, Dunaj, Pluto, Narajamu..., což se samozdřejmě muselo někde projevit. Mnohé to ovlivnilo a dodnes se tak jedná o srdeční záležitost mnohých z nich. Neboť ten, kdo poslouchá např. Roberta Frippa nebo Vladimíra Václávka je dozajista"jiný" a pro druhé může být nesrozumitelný. Rozhodně to ovšem neznamená, pokud je muzikant, že by se snažil kopírovat určitou tvorbu. To je případ i Narajamy, klukům se tato hudba líbila, byli ní ovliněni, a tou svojí oslovili další posluchače a hudebníky. To je naprosto přirozený proces. A díky za něj, neboť tím je Kyjov vyjímečný. Navíc začátkem 90. letech bylo SOHO vyhlášeným kulturním centrem, dokonce zde měl hrát švícarský kytarista Fred Frith, bohužel se to neuskutečnilo. Koncert tehdy domlouval Ampér a Fajt. Je to hold o známostech! Kloace fandím, protože jsou jiní a vychází z dobrých kořenů.

majlosh

Ono je to i o tom, že udělat jednoduchou a dobrou písničku je opravdu kumšt a pak ty skladby typu A B A B atd. vypadají tak jak u většiny kapel vypadají.. A my se chceme právě těm špatně zahraným klišé vyhnout. Ale jednou se k tomu možná dostaneme, poslední doubou se tímto směrem naše skladby stále více ubírají a neříkám že je to zle;-)

Fruta69

Tak abych se i já zapojil do diskuse, souhlasím s Tommym, opravdu předem nevíme, jakou skladbu vytvoříme a musím říct, že mi to tak i docela vyhovuje. Každopádně preferuji tvorbu o více než tří akordech a profláknutém refrénu. Myslím si, že i složitější kompozice vnímavému posluchači řekne své. Tím ale neříkám, že písničky typu A B A B A B B B B... (fade out)... zavrhuji. V jednoduchosti je někdy opravdu síla, ale ne vždy se tento záměr povede.
Mějte se dobře, borci :-)

Bez profilu

ricthi

Narajama je celá pseudoumění Kloaka je proti nim paráda

Bez profilu

Tommy

ano rozumím.. my sami nevíme jaká bude naše další skladba.. tak si myslím, že alternativu proto, aby to byla alternativa neděláme.. každopádně dík za pokec, aspoň se tu něco děje.. též ať se daří