Tom Macek - Blog | Bandzone.cz
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. V pořádku Další informace

Tom Macek Muž / Plzeň

Skladby v přehrávači

Pro přehrávání skladeb je třeba zapnutý javascript, flash plugin verze 9 nebo HTML5 kompatibilní browser.

Playlist je prázdný :(

Fanoušek Tom Macek si do osobního playlistu zatím nepřidal žádné skladby.

Evropský jazzový plakát ze sbírek Moravské galerie v Brně

Upraveno:

výstava v Plzni

Vystavené plakáty pochází ze tří zemí, přičemž je znát odlišný přístup v každé z nich. Těžko však činit spravedlivé srovnání, když plakáty pochází z různé doby. Německý plakát zastoupený svědčí o výtvarné, technické i celkové kulturní vyspělosti nejen autora, ale země původu vůbec. Velkorysost plakátu "etno jazz" mě opravdu potěšila: fotomontáž javorového listu s částí kontrabasu, v dolním rohu nerušivá, ale přece výrazná písmová část. Mnoho práce jistě stálo za jednoduše působícím plakátem se saxofony vykukujícími mezi mrakodrapy. Vše pouze v černé, bílé a žluté. Autorem tohoto i dalších plakátů na výstavě je Niklaus Troxsler.  O jeho invenci a píli se můžeme přesvědčit na Troxlerově webu. Zde najdeme další ukázky práce s typickými motivy, například zmíněného saxofonu mezi budovami, či s hranatě stylisovanou postavou. Na výstavě ji  Zářivost přímých barev efektně využil v plakátu, který je použit na poutači výstavy.
Polský plakát je již dávno legendou. V době, kdy má leckdo pocit, že co není vytvořeno komplet (s) počítačem, je mimo mísu, k nám polské malované plakáty hovoří stále naléhavým výtvarným jazykem.
Československý je tu jeden plakát, totiž šířkový formát od Josky Skalníka. Krabice plná muzikantského "harampádí" jasně vypovídá o stylových nuancích tehdejšího jazzu: pianové klapky, kobylka kontrabasu, flétna ve společnosti elektrických kabelů a nějakých hadic či potrubí evokují všelijaké fúze a experimenty. Tuzemská tvorba je dále prezentována západočeskými plakáty: letošním z Třemošenského festivalu od Jiřího Světlíka, dvěma plakáty Jazzu bez hranic od Vladimíra Líbala, monumentálně působící plakát festivalu Kroměříž z roku 1982.
 Zajímavé a pro našince smutné je pozorovat, jaký vliv mají ekonomické vztahy na výtvarnou podobu plakátů. Dokonalost Německých plakátů je možná jen díky absenci log všelijakých institucí a sponzorů. Zato české plakáty jsou obvykle zcela rozbity nesourodou směsí firemních značek. Absurdnost vrcholí, je-li pod názvem festivalu tento ještě zbytečně zopakován v logotypu.
Výstava na náměstí Republiky č. 12 trvá do 29. listopadu a otevřena je ve všední dny od  9 do 17 hodin, vyjma pondělí, kdy otevírá ve 13 h. Nulovým vstupným je dostupná i nejchudším muzikantům. Věnujte jí pár minut, nebudete litovat.