ABIGAIL MUSIC - Blog | Bandzone.cz
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. V pořádku Další informace

ABIGAIL MUSIC Muž / Praha

Skladby v přehrávači

Pro přehrávání skladeb je třeba zapnutý javascript, flash plugin verze 9 nebo HTML5 kompatibilní browser.

Playlist je prázdný :(

Fanoušek ABIGAIL MUSIC si do osobního playlistu zatím nepřidal žádné skladby.


Blog

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10121417202428323640434547 48 49 50

POSTER TAIS AWARDS 2020

Upraveno:

POSTER TAIS AWARDS 2020 POSTER 13th TAIS AWARDS 2020 VIKI FINAL VERSION

Headliner: TRYPTYCH
Opening Acts: ELDAS CURVAS PELIGROSAS, VIKTORIE HORÁKOVÁ

Line~up:
★     Viktorie Horáková, Elda’s Curvas Peligrosas a trio TRYPTYCH.
TRYPTYCH:
★     Vladimír Mikláš
★     Dušan Černák
★     Miloš Peter Klápště
Sound Engineer: Dominik Pecka
Exclusive photographer: Hana Steffani
Adress: Kodaňská 81/4, Praha 10-Vršovice
Opened: NE~ST 12:00~00:00, ČT~SO 12:00~2:00
♦ Yuliya si přála mít z podniku džungli. Miluje zelené rostliny, proto bylo jasné, že i ony musí být součástí interiéru. A taky, že jsou — živé v podobě oblíbených pokojovek a sukulentů, ale i ty malované. Pomalovaná stěna s motivem rozkvetlé džungle vás upoutá na první pohled. Do budoucna tu ovšem plánují mít i stěnu z živých rostlin. „Ráda bych, aby se prostory mezi okenními výklenky zazelenaly,“ naznačila Yuliya.
♦ Za vzhledem podniku stojí designér Michal Pražský, který navrhl nejen podobu baru, ale je také autorem světel z uranového skla. Tato originální svítidla skutečně obsahují složku uranu. Jedná se ale o ochuzený neradioaktivní uran, který je zcela bezpečný a sklu dodává unikátní odstín zelené barvy. Zelená barva prostupuje celým prostorem. V nejrůznějších odstínech se objevuje v osvětlení, křesílkách i na stěně za barem. K ní jsou krásně kontrastní červené barové židličky, které celý prostor rozzáří.
FB: https://www.facebook.com/comarprague/

FB: https://www.facebook.com/tryptychtrio/ 

Website: https://viktoriehorakova.com/music  
FB: https://www.facebook.com/viktorka.horakova 
FB: https://www.facebook.com/Eldas-Curvas-Peligrosas-163609557021123/ 
Tais Awards: https://www.taisawards.com/

Vertigo — Daleko

Upraveno:

Vertigo — Daleko (Nov. 8th, 2019)

Vertigo — Daleko (Nov. 8th, 2019)
Location: Prague, CZE
Album release: Nov. 8th, 2019
Record Label: Animal Music
Duration: 65:49
Tracks:
01. Craveman (Marcel Bárta) 7:14
02. Baletní suita pro začátečníky a mírně pokročilé (Vojtěch Procházka) 9:44
03. Kolysanka (Dorota Barová/Dorota Barová) 6:43
04. Apeiron (Marcel Bárta) 4:02
05. Vtipálek (Marcel Bárta) 3:33
06. Pod hladinou (Marcel Bárta) 5:01
07. Hipsterjugend (Vojtěch Procházka) 6:50
08. Za oblokmi (Oskar Török/Ivan Krasko) 5:30
09. Kate (Daniel Šoltis) 6:53
10. Daleko (Marcel Bárta) 5:46
11. FVNC (Vojtěch Procházka) 4:33
Obsazení a zvuk:
Marcel Bárta — tenor saxofon, alt saxofon, klarinet, zpěv
Oskar Török — trubka, zpěv
Dorota Barová — zpěv, violoncello
Vojtěch Procházka — klavír, Fender Rhodes, klávesy
Rastislav Uhrík — baskytara, kontrabas
Daniel Šoltis — bicí a perkuse
Nahrávka a mix: Milan Cimfe (Sono Records, Nouzov)
Mastering: Adam Karlík, Pavel Karlík (Sono Records, Nouzov)
ANIMAL MUSIC | 15.11.2019

Rytmicky nejpřitažlivější kompozicí je „Baletní suita pro začátečníky a mírně pokročilé“ (Vojtěch Procházka), současně je nejdelší (9:45).  V závěru zvolňuje tempo a vytváří napětí. Další lahůdkou je Bártova skladba „Pod hladinou“ s vokálem Doroty Barové, která působí jako filmová hudba. Ray Bradbury má své následovníky a jeho Ilustrovaný muž funguje i zde pod hladinou. Jsou příběhy, které žijí vlastním životem. Právě takové na sobě nosí záhadný Ilustrovaný muž. Celé jeho tělo pokrývají tetování, která vytvořila dávno zmizelá čarodějka snad z jiné planety. Bezejmenný vypravěč se setká s Ilustrovaným mužem a nahlédne do výjevů, které se mu odehrávají před očima. „Vtipálek“ jako nejkratší píseň (3:33) působí velmi heavy, je to doopravdy nejvtipnější kousek alba, dokládající, že Marcel Bárta má nejúžasnější fantazii: i když jsou lidé mrtví, jsou stále zranitelní v tom smyslu, že když jsou zničena všechna díla autora, ten trvale zmizí. Pouze však do chvíle, kdy zazní „Vtipálek“. Slovenský jazyk je zastoupen i na tomto albu a opět básní/textem Ivana Kraska v písni „Za oblokmi“, kde zní hang drum.  Děti po celé zemi jsou hluboce zapojeny do vzrušující hry, kterou nazývají „invaze“. Jejich rodiče to považují za neškodnou zábavu, dokud nenastane invaze. Zatím je DALEKO, ale blíží se nezadržitelně. Nejzáhadnější název kompozice spatřuji v perspektivě „Hipsterjugend“. Zde je tvůrčí srdce Vojtěcha Procházky představené v plné parádě. Miluju všechny ty škatulky, adolescentní ikony do každé doby! Rychle střídat a bez námahy, Hippies, yuppies, depešáci! Jenže dresy jsou těsná košile a trendy se rychle okoukají. Pro hipstera žádný problém. Vybaven tekutou flexibilitou přežije snad sezónu. Tento text je od ostravského kvarteta Sheeva Yoga, ovšem domnívám se, že se ke kompozici docela hodí. Celému albu patří absolutní hodnocení: ★★★★★★★★★★!  Do sítě duchů se chytil... duch.
Ξ★Ξ     Kapela Vertigo vydává nové studiové album s názvem „Daleko“.
Ξ★Ξ     Saxofonista MARCEL BÁRTA, pianista VOJTĚCH PROCHÁZKA, cellistka a zpěvačka DOROTA BAROVÁ, trumpetista OSKAR TÖRÖK, basista RASTISLAV UHRÍK a bubeník DANIEL ŠOLTIS jsou velmi výrazné osobnosti česko~slovenské hudební scény, které spolu pod názvem VERTIGO již 17 let vytvářejí hudbu, která nezná hranic, vydává se novými směry a prozkoumává stále nové kompoziční, interpretační i zvukové možnosti. Po třech letech od posledního alba (Nononononininini, 2016) vydává VERTIGO nové, celkově již sedmé album, s názvem DALEKO. Invencí, energií a schopností vyprávět příběhy skrze hudbu je VERTIGO zase o kus dál, dalo by se říci, že optikou předchozí tvorby novém album nepřekvapí tím, že opět překvapí. Kapela zde, jako již na předchozích albech, využívá zvukových možností elektroniky v kombinaci s akustickými nástroji, jimž dávají vyniknout mimořádné hráčské schopnosti všech zúčastněných hudebníků. Autory většiny skladeb jsou MARCEL BÁRTA a VOJTĚCH PROCHÁZKA, ale vlastní kompozice zde mají i tři další členové kapely.
Ξ★Ξ     Album „DALEKO“ vzniklo ve studiu Sono Records ve spolupráci se zvukovými mistry Milanem Cimfem a Pavlem Karlíkem. Na obalu a bookletu alba jsou použity výtvarné motivy vycházející z tvorby Marcela Bárty, autorem grafické koncepce bookletu je Jakub Spurný (Studio Najbrt). Album bylo podpořeno grantem Ministerstva kultury ČR i Magistrátu hl. m. Prahy a distribuuje jej společnost SUPRAPHON, ve fyzické i digitální podobě. Také v e~shopu Animal Music je tradičně k dispozici ve formátech CD, WAV a MP3.
Ceny Tais Awards & Harvest Prize:
★ 2012: kategorie Band.
★ 2013: Marcel Bárta, kategorie Song II.
★ 2017: Song I.: „Je nutné“ Oskar Török, Ivan Krasko, Vertigo
★ 2019: Dorota Barová za album „iluzja“
Ξ★Ξ      Dorota Barová má v těchto cenách celkem 7 záznamů (Tara Fuki, Kuzmich Orchestra, DoMa Ensemble, Vertigo) a na předávání cen hrála 2x, naposledy v Jazz Docku 2019.
Ξ★Ξ       Kapela VERTIGO je držitelem ceny Anděl za nejlepší jazzové album roku pro svůj eponymní debut z roku 2005 (Amplión Records) a pro čtvrté album „Metamorphosis“ (Animal Music, 2011). Alba „Vertigo Quintet & Dorota Barová“ (Animal Music, 2008), „Taj“ (Animal Music 2014) i „Nononononininini“ (Animal Music 2016) získala nominaci na tutéž cenu a „Nononononininini“ (Animal Music 2016) na cenu Tais Awards. Všichni členové kapely jsou aktivní v mnoha dalších hudebních seskupeních a projektech: MARCEL BÁRTA (Muff, Tomáš Hobzek Quartet), DOROTA BAROVÁ — držitelka ceny Jantar, Tais Awards + Anděl za sólové album „Iluzja“ (Tara Fuki, Dorota Barová Trio, Tellemark, kapela Anety Langerové), VOJTĚCH PROCHÁZKA (Bansal Band, Mikoo, Dechovka), OSKAR TÖRÖK (Wojtek Mazolewski Quintet, Beata Hlavenková), RASTISLAV UHRÍK (Lanugo, Martin Brunner Band, Sisa Feher), DANIEL ŠOLTIS (-123 minut, MaBaSo).
Křest alba DALEKO spojený s koncertem proběhne 13. ledna 2020 od 19:00 hodin v pražském klubu Jazz Dock.
Label: https://animalmusic.cz/ 
ONDŘEJ BEZR: https://www.lidovky.cz/kultura/vertigo-recenze.A170106_170455_ln_kultura_bez  
Website: http://vertigo-music.cz/CS/ 
FB: https://www.facebook.com/vertigo.kapela/ 
Bandzone: https://bandzone.cz/vertigoquintet 

Vetiver — Up On High (Nov. 1, 2019)

Vetiver — Up On High (Nov. 1, 2019)

Location: San Francisco, CA, United States
Album release: Nov. 1, 2019
Record Label: Mama Birds Records
Duration:     39:14
Tracks:
01. The Living End   4:48
02. To Who Knows Where   3:20
03. Swaying   3:18
04. All We Could Want   4:38
05. Hold Tight   4:03
06. Wanted, Never Asked   3:42
07. A Door Shuts Quick   4:17
08. Filigree   1:14
09. Up On High   5:45
10. Lost (In Your Eyes)   4:09
Credits:
⊆     All songs written by Andy Cabic / Vetiverse Music (BMI)
⊆     Produced by Thom Monahan & Andy Cabic
⊆     Engineered and mixed by Thom Monahan
⊆     Recorded at Starlight Sound, Golden Void & Panoramic House
⊆     Mastered by Eric Broyhill at Broyhill Masters
⊆     Management by Dave Grazynski at Congress+Main
⊆     Cover photography by Terri Loewenthal
⊆     Layout and design by Nathaniel Russell and Vincent Bancheri
⊆     © & ℗ 2019 Mama Bird Recording Co. under license from Candid World Productions, Inc.
AllMusic Review by Fred Thomas; Score: ***½ 
⊆     Singer~songwriter Andy Cabic’s output as Vetiver underwent many shifts as it outlived the freak folk scene it grew adjacently out of and moved calmly and steadily through the end of the aughts. The project stayed active but slowed down significantly, touring less and releasing new albums at a rate of every four years. 2015’s Complete Strangers saw Cabic lacing his rootsy folk rock songs with subtle electronic touches and layering the production.
⊆     Up On High returns to more spacious songwriting and a far more direct reading of Cabic’s gentle but mature perspectives. The ten songs that comprise Up on High are open and spare, with Cabic’s usually hushed vocals higher in the mix and all the yacht rock trappings of recent albums dialed way back. The album opens with “The Living End,” a slowly ambling folk rocker. Understated playing and the subtle interaction of simplistic parts give the song a classic feeling, not unlike the more revelatory moments of Neil Young and Tom Petty. Spindly guitar leads interlock for a moment, allowing for a winking nod to the Grateful Dead. Much of the album occupies this space, with highlights like “To Who Knows Where” and “Wanted, Never Asked” feeling airy and mellow without losing artistic drive. Cabic entertains different muses throughout the course of Up on High. “Hold Tight” is built on a friendly groove, with the same breezy, streetwise energy of Jackson Browne or One Trick Pony~era Paul Simon. Elsewhere, the upbeat jangle of “Swaying” meshes early R.E.M. with Cabic’s eternal twilight songwriting style.
⊆     Making more space in the arrangements serves the songs far better than the experiments with instrumentation and density that cluttered moments of the albums directly preceding Up on High. It’s a clear and focused return to the peaks the band found in the mid~2000s, and as enjoyable a listen as the best of their work.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10121417202428323640434547 48 49 50