Interview about Tais Awards for Spin.com
Jak pokračují přípravy?
Ceny jsou připravené, uložené do bílého sametového plátna v modrých krabičkách. Jsou z velmi čirého aljašského skla - tedy..., "Made in Alaska" a jejich tvůrcem je Mr.
Martin Janecky, známý světoběžník.
(http://www.martinjanecky.com/glass/Home.html)
Jedna dívka z vlastní iniciativy udělala alternativní návrh na plakát, logo a banner, jméno té dívky je Claudia Rodriguez Cruz, setkám se s ní až ten večer. Pan Krejčí, se kterým jsem se poprvé ve čtvrtek setkal v jeho kanceláři v Kaštanu, je vzorovým příkladem zkušeného člověka s jasným názorem na hudbu u nás. Velmi nám pomáhá, je nakloněn té myšlence a v propagaci udělal maximum, co v dané chvíli bylo možné, včetně umístění plakátů. Pro příští rok máme další významné vylepšení, nemůžu nic bližšího prozrazovat, na to je brzy. Jak čas postupuje, poznávám lidi, kteří ve svém okolí dělají neocenitelnou práci v propagaci. Např. paní Jana Nová získala během několika málo dnů 5 lidí, kteří se účastní toho večera, Vojta Černý pouští obrazné papírové lodičky po vodách a pár lidí už je taky zvedlo z hladiny. Chápete? To je práce, kterou běžně nikdo nevidí. Veronika Boušová značně napomohla tomu, aby ten večer vystoupila Markéta Zdeňková se svojí skupinou a navíc Markéta bude moderovat, což je snad světová rarita, můžu-li to tak říct. A Verča je odteď mojí nejbližší pomocnicí. Připravujeme vlastní scénu, nevíme, jak to dopadne.
Kdo je Tais?
Benjamin Tais Amundssen je zakladatel projektu. Hudbě se věnuje od útlého
dětství. Doporučujeme dílo „1001 Albums You Must Hear Before You Die“.
(http://1001beforeyoudie.com/) V době, kdy se Ben začal intenzivně zajímat
o hudbu, bylo z tohoto díla na světě 39 alb.
1. album ze zmíněného seznamu, ke kterému se Ben hlásí z hlediska významu pro jeho vnímání, je titul z roku 1964 - Bert Jansch - Bert Jansch, label Transatlantic,
Producer Bill Leader, Art Direction Brian Shuel, Nationality UK,
Running Time 39:25:00. Měl štěstí na dobu, kdy vyrůstal a na výhodné místo
pod hřebeny Vysokých Tater, kde byly intenzivní rodinné vazby na USA/Kanadu a některé africké země.
Odtud proudily vinyly. Průlomovým albem celoživotního významu se pro něj stalo dvojalbum Ummagumma od Pink Floyd.
Za jeho propagaci mezi aktivními hudebníky pochopitelně sklidil výsměch.
Přidanou hodnotou jeho dětských aktivit byl relativně dokonalý přehled domácí scény,
který mu poskytli právě tito starší hudebníci, hledající inspiraci, kde se dalo.
Není na malou českou scénu těch "awards" už příliš?
Jakou scénu máte na mysli? Mluvíme-li o nezávislé scéně, existuje pouze jedna. Cena Tais Awards, která pokrývá dva státy, je také pouze jedna. Téměř žádný člověk, který něco v hudbě znamená DNES, nedostal nikdy žádné ocenění. Navíc Slavík, Anděl a... Žebřík nejsou ryzí hudební ceny ale spíše privilegované zájmové spolky, které jsou dnes již karikaturou samých sebe. Je mi jich upřímně líto a i kdybych jim fandil, nejsem si zcela jist, jestli by jim to pomohlo z hrobu.
Kde a kdy se bude konat předávání cen?
V klubu U Kaštanu, Bělohorská 150, Praha 6.
30. dubna 2010 od 19:30 hod.
Už je známo, kdo vystoupí?
Lucie Redlová.
Dále Iva Marešová s Jaroslavem Friedlem, oba hráli na udílení cen již loni v Carpe Diem. Dvě až tři písně uslyšíme také od Vladivojny La Chia v doprovodu Terezie Kovalové.
Poté vystoupí Martin Evžen Kyšperský.
Závěr bude patřit Janě Šteflíčkové a po jejím setu lahůdka: Markéta Zdeňková se svojí skupinou.
Když se podíváte na tuto skladbu účinkujících, je více než zřejmé, že i v tomto ohledu jsme jiní. Žádné televizní voňavky ale lidé, kteří si váží své lidské i hudební svobody.
Jaký má tento ročník námět/účel a cíl?
Námět: "Den malých začátků"
Účel: ocenit a povzbudit.
Cíl: hledat a nacházet nové a svěží přístupy k písni.