Kterak dobrý zvuk vytvořiti, aneb co všechno lze zku****t a co jest za tím...
Upraveno:1. 70% zvuku se dělá na pódiu. Jak je kapela kvalitní, jaké má aranžmá, jak hraje. Ale to platí i o dalších, kteří používají ozvučení. Řečník, který neumí mluvit a má „huhňavost“ a drží mikrofon jako zmrzlinu… Co nevzniklo, to se těžko zvučí. Je nutné to zkorigovat. |
||
2. 10% je akustika prostoru a má zásadní vliv na výsledek. Je až zarážející, jak o tomto nemají mnozí pořadatelé žádné vědomosti. Dát big beat do kostela může jen ignorant. Umíme v prostoru dodat dealey a hall ale přirozený dlouhý dozvuk
odstranit nedovedeme. Věhlasní skladatelé vážné hudby psali své skladby i podle prostoru, kde budou provozovány a protože neměli „volume“ rozšiřovali orchestr o počet nástrojů….
|